شما اینجا هستید

ماژول تیکت پرستاشاپ (پشتیبانی مشتریان)

ماژول تیکت پرستاشاپ (پشتیبانی مشتریان)

ماژول تیکت پرستاشاپ

ماژول پشتیبانی مشتریان، روشی است برای برقراری ا

مقدمه

در دنیای امروز، تجارت و علی الخصوص تجارت الکترونیک کاملا وابسته به ارتباط با مشتریان است. این ارتباط باید یک ارتباط دو طرفه باشد و از دو جنبه حائز اهمیت است. اولین جنبه ارتباطی به مشتری شما کمک میکند تا از بین فروشگاههای مختلف، فروشگاه و محصول شما را انتخاب کند. شما باید با ارتباط موثر با مشتری خود، اعتماد وی را جلب کرده تا وی را مجاب به خرید از فروشگاه نمائید. اما جنبه دیگر این ارتباط برای مدیران فروشگاهها حائز اهمیت است. فروشگاهها باید در ارتباط با مشتری، تا حد ممکن به جمع آوری اطلاعات بپردازند. این اطلاعات هم برای آنالیز کردن مشتریان و بهبود فروش مستقیم موثر هستند و هم میتوان از آنها در برنامه ریزی و ارتباط های آینده با همان مشتری برای فروش یا تبلیغ غیرمستقیم استفاده کرد. این مبحث بسیار گسترده است و مطالعه بیشتر در این زمینه را بر عهده ی خود شما میگذاریم و تنها به ذکر این نکته بسنده میکنیم که “هدف اصلی برندها و فروشگاههای موفق، فروش نیست بلکه حفظ مشتریان است”
در فروشگاه ساز پرستاشاپ، روش ارتباطی پیشفرض برای مشتریان، صفحه تماس با ما هست که از آن طریق میتوانند درخواست خود را ارسال نموده و منتظر پاسخ از جانب فروشگاه باشند. این ابزار شاید در ابتدا و برای شروع کار یک فروشگاه اینترنتی مناسب باشد اما با رشد فروشگاه و بالا رفتن ترافیک کاری، شما را با کاستی هایی مواجه خواهد نمود. کمبودهای موجود در این بخش باعث شد تا آی پرستا تصمیم به طراحی و انتشار ماژول ارسال تیکت بگیرد که در ادامه به مرور امکانات آن میپردازیم.

مزایای استفاده از سیستم ارسال تیکت

به اعتقاد بنده، سیستم ارتباط با مشتری از طریق تیکت، اعتدالی است بین سیستم مستند و سنتی نامه نگاری و روشهای غیرقابل ارجاع مدرن و سنتی مانند تلگرام و تماس تلفنی. نامه نگاری و درخواستهای کتبی، هر چند که قابلیت استناد بسیار بالایی دارند ولی در دنیای مدرن امروزی که سرعت و صرفه جویی در زمان اهمیت بسیار بالایی دارد به هیچ وجه راه مناسبی برای برقراری ارتباط با مشتری نیست. از سوی دیگر، راههای ارتباطی مانند تماس تلفنی و برنامه های تماس و چت اینترنتی، هر چند که سرعت بالایی در برقراری ارتباط دارند ولی مستند و قابل ارجاع نیستند و همچنین به سختی میتوان برای آنها برنامه ریزی درستی انجام داد. البته نرم افزارهای CRM تحت ویندوز، در دهه اخیر به شدت رونق گرفته اند که قابلیت کنترل تماس های تلفنی را نیز دارند ولی هزینه آنها بسیار سنگین است، برای مشاغلی مناسب است که پرسنل زیادی دارند و اتصال آنها به فروشگاه اینترنتی دردسرهای خاص خود را دارد. به همین دلیل، میتوان گفت که سیستم ارسال تیکت حد وسط این دو نوع ارتباط است که نه به اندازه ی درخواستهای کتبی دارای تاخیر است و نه به اندازه چت و تماس تلفنی بی اعتبار است.

  • در مقایسه با نامه نگاری بسیار سریعتر است
  • در مقایسه با تماس و چت های اینترنتی بسیار مستند تر و قابل ارجاع و پیگیری است
  • قابلیت بررسی رفتار و بازخوردهای مشتری را به شما میدهد
  • امکان بررسی بهتر عملکرد و پاسخگویی کارمندان را به شما میدهد
  • بصورت ۲۴ ساعته قابل استفاده است و پاسخگویی شما را محدود به زمان خاصی نمیکند
  • کارمندان در مقایسه با تماس و چت، با آرامش و تسلط بهتری میتوانند پاسخگوی مشتری باشند

امکانات ماژول ارسال تیکت

رتباط بهتر با مشتری که قابلیت پیگیری آسانتر مشکلات را به مشتریان و مدیران فروشگاههای اینترنتی میدهد

 

  • مزیت بزرگ ماژول تیکت نسبت به اسکریپتهای مستقل برای تیکت، یکپارچگی آن با پرستاشاپ است. چنانچه شما قصد استفاده از یک سیستم جانبی برای ارسال تیکت را داشته باشید، برای بسیاری از موارد دچار دردسر و اتلاف زمان خواهید شد. مشتریان ثبت نام شده شما یا باید مجددا در سیستم تیکت هم عضو شوند یا اینکه باید زمان و هزینه زیادی صرف یکپارچه کردن آنها نمائید. برای کسب اطلاعات از سوابق مشتری باید دائما مشغول جستجو باشید و موارد دیگری از این قبیل. اما این ماژول به دلیل اینکه در دل خود پرستاشاپ نوشته شده است، به طور کامل و ذاتی با بخش های مختلف پرستاشاپ سازگار است و شما بدون هیچ دردسر و زحمت اضافه ای به تمامی اطلاعات مشتریانی که تیکت ارسال کرده اند در فروشگاه خود دسترسی دارید.
  • قابلیت چند زبانه. چنانچه فروشگاه اینترنتی شما، بیش از یک زبان فعال دارد، با استفاده از این ماژول به راحتی میتوانید ارتباط موثری با مشتریان خود با زبانهای مختلف داشته باشید.
  • امکان تعیین آدرس دلخواه برای بخش تیکت در تنظیمات ماژول، به صورت زیر :
    http:your-domain.com/address
  • امکان تعریف بخش های مختلف برای ارسال تیکت. به عنوان مثال ما در بازارچه پرستاشاپ فارسی، بخش هایی مانند “قالب”، “ماژول” و “خدمات” داریم. با تعریف این بخشها در ماژول تیکت، مشتری شما، تیکت خود را مستقیما به بخشی ارسال میکند که مورد نیاز است. این کار باعث بهینه شدن و بهبود سرعت رسیدگی به تیکتها خواهد شد.
  • امکان تعیین مسئول برای بخش های ذکر شده در بند قبلی. این قابلیت به شما اجازه میدهد که برای هر بخشی که ایجاد میکنید یک مسئول مستقیم تعیین کنید. به عنوان مثال ما در بازارچه میتوانیم تعیین کنیم که مسئول مستقیم بخش قالب، آقای رستم پور باشند. به این ترتیب هر تیکتی که به بخش قالب ارسال شود بلافاصله برای پیگیری سریعتر به آقای رستم پور ارجاع داده خواهد شد. سپس ایشان میتوانند خود به تیکت پاسخ دهند یا اینکه تیکت را برای کارمند دیگری ارسال نمایند.
  • امکان تعریف وضعیت های دلخواه برای تیکت. به عنوان مثال، وضعیت “جدید” را میتوان برای تیکتهایی که تازه ثبت شده اند در نظر گرفت یا وضعیت “پاسخ توسط کاربر” را میتوان برای تیکتهایی که قبلا ایجاد شده اند و مشتری دوباره در آنها مطلبی ارسال میکند در نظر گرفت. به همین ترتیب شما میتوانید با توجه به نوع محصولات و نیاز خود، وضعیت های مختلفی را تعریف و استفاده نمائید. هر وضعیت شامل تنظیماتی است که در راهنمای استفاده از ماژول میتوانید مطالعه بفرمائید.
  • سطح دسترسی های کاملا مجزا. به دلیل اینکه سیستم دسترسی های پرستاشاپ، امکان تعیین جزئیات عملکردها را ندارد، ما در این ماژول بخش دسترسی جداگانه ای طراحی کردیم. البته تلفیق این دو روش دسترسی قطعا باعث بهتر شدن عملکرد در سیستم شما خواهد شد. شما باید ابتدا کارمندان خود را در بخش کارمندان پرستاشاپ ثبت کنید (با رعایت سطح دسترسی های هر کارمند به بخش های مختلف پرستاشاپ) و سپس میتوانید در بخش دسترسی های تیکت، دسترسی های لازم را برای هر کارمند تنظیم نمایئد. تا زمانی که این دسترسی ها تنظیم نشوند، حتی مدیر کل سایت هم به سیستم تیکت دسترسی نخواهد داشت. در این بخش میتوانید برای مشاهده یا ارسال هر بخش، وضعیت و سایر موارد مورد نیاز، دسترسی های کارمندان خود را تعیین نمائید. همچنین میتوانید اطلاعات مشتریان خود را از کارمندان مخفی نگه دارید.
  • قابلیت فعال کردن گوگل کپچا. هر چند که استاندازدهای پرستاشاپ و موارد امنیتی در فرمهای ارسال تیکت در این ماژول کاملا رعایت شده اند ولی برای اطمینان خاطر بیشتر، قابلیت فعالسازی گوگل کپچا نیز در این ماژول گنجانده شده تا خیال شما از بابت امنیت موارد ارسالی راحت باشد.
  • تعاملات قبلی با مشتری. گاهی اوقات شما نیاز دارید تا یادداشتی را در مورد مشتری ثبت کنید تا در تیکت های آتی یادآور مشکل یا مورد خاصی در مورد وی باشد. در این ماژول بخشی به نام اطلاعات کاربران قرار داده شده است تا بتوانید این گونه اطلاعات را در مورد مشتریان خود ثبت نمائید. این بخش شامل یادداشت، هشدار و بلاک و آنبلاک کردن مشتریان است. در صورتی که مشتری خود را بلاک نمائید وی دیگر قادر به ارسال تیکت نخواهد بود.
  • تعریف ورودی های سیستم تیکت. علاوه بر چند فیلد ورود اطلاعات پیشفرض، قابلیت اضافه کردن فیلدهای دلخواه در سیستم تیکت وجود دارد. به عنوان مثال ما در بازارچه، به اطلاعاتی مانند دسترسی هاست و بخش مدیریت کاربران، برای رفع مشکلات آنها نیاز داریم. شما با توجه به محصولات و نیاز خود، میتوانید فیلدهای لازم را به این بخش اضافه نمائید.
  • اطلاعات کامل مشتری. شما در صفحه هر تیکت، به اطلاعات کاملی از مشتری دسترسی دارید. لیست تیکتهای قبلی مشتری، لیست محصولات خریداری شده توسط مشتری، آخرین سبد خرید مشتری که منجر به خرید نشده است، اطلاعات ورودی مشتری، یادداشتها و هشدارهای مشتری و سایر اطلاعاتی که ممکن است در زمان پاسخ دادن به تیکت، به آنها نیاز داشته باشید.

محمد حسنی ۱ اردیبهشت ۹۷ پرستاشاپ ماژول پرستاشاپ بدون نظر 70 بازدید
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟بدون نظر
آخرین مطالب