شما اینجا هستید

راهکارهای موثر سئو و بهینه سازی وبسایت برای افزایش فروش آنلاین ۱

راهکارهای موثر سئو و بهینه سازی وبسایت برای افزایش فروش آنلاین ۱

راهکارهای موثر سئو و بهینه سازی وبسایت برای افزایش فروش آنلاین

پس از سالها کار در زمینه سئو و بهینه سازی وبسایت های مختلف که در حوزه های متنوعی فعالیت می کردند به این نتیجه رسیده ایم که هیچ استراتژی را نباید به صورت پیش فرض درست و مطمئن تلقی کرد و باید هر استراتژی را تست کرد. تا موقعی که یک فن یا استراتژی را برای وبسایت خود تست نکرده اید هیچ گاه نخواهید فهمید که کدامیک بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان می آورد. علاوه بر این هیچ گاه نباید از تست کردن فنون جدید دست برداشت زیرا در این حوزه همواره جا برای پیشرفت، بهتر شدن، افزایش ترافیک و افزایش فروش وجود دارد.

در این مقاله هدف ما معرفی تعدادی از فنون سئو و بهینه سازی وبسایت است که توصیه می کنیم حتما آنها را تست کنید و نتیجه را مشاهده کنید. تست کردن تنها را کشف فنونی است که برای کسب و کار و وبسایت شما نتیجه مثبت به همراه دارند و همچنین بهترین راه برای افزایش نمایی میزان فروش شماست. ما هم این راهکارها را در وبسایت خود که در حوزه فروش قالب های وردپرس فعالیت می کند آزموده ایم و پس گرفتن نتیجه مثبت، بهترین ها را انتخاب کرده ایم. بنابراین بدون توضیح بیشتر. بلافاصله معرفی اولین راهکار را شروع می کنیم.

راهکار اول: در صفحه اصلی خود تنها یک محصول و یا سرویس را پیشنهاد دهید.

اگر وبسایت شما یک وبسایت فروشگاهی است که در آن به فروش محصولات و یا ارائه خدمات مختلف می پردازید حتما این راهکار را تست کنید. ما دیده ایم که معرفی تعداد اندکی محصول و تکیه بر ویژگی های بارز آنها همواره منجر به میزان فروش بالاتر شده است.

تمرکز، واژه کلیدی اصلی است. به جای اینکه سعی کنید به همه کسانی که از سایت تان بازدید می کنند طیف وسیعی از محصولات با حداقل جزئیات در مورد هر یک از آنها را ارائه دهید تا همه را راضی کنید نتیجه نخواهید گرفت، اما اگر فقط یک محصول – و یا یک مجموعه از محصولات مرتبط – را معرفی کنید آنگاه واقعا می توانید بر روی یک مجموعه اصلی از مزایای آنها تمرکز کرده و به تمام سوالات احتمالی و شک و تردیدهایی که ممکن است در ذهن بازدید کنندگان در مورد محصول شما شکل گرفته باشد پاسخ دهید. قرار نیست دست از فروش دیگر محصولات خود بردارید چرا که همیشه می توانید آنها را از طریق سایر صفحات وب یا با استفاده از پیشنهادات پیگیری ارائه دهید. برای اطلاع بیشتر راجع به پیشنهادات پیگیری راهکار دوم را بخوانید.

البته برای آگاهی از اینکه این راهکار کار می کند یا خیر کافی است آن را تست کنید. یکی از محصولات اصلی خود را انتخاب کنید و آن را در صفحه اصلی خود معرفی کنید و مزایای اصلی آن را برشمارید. سپس به مدت یک یا دو هفته صبر کنید تا نتیجه را ببینید.

راهکار دوم: مکان پیشنهاد پیگیری تان را تغییر دهید تا میزان مشارکت بازدید کنندگان را افزایش دهید و لیستی بلندتر از مشترکین وفادار ایجاد کنید.

پیشنهاد پیگیری، ابزار جمع آوری آدرس های ایمیل مشتریان است که به شما اجازه می دهد تا به طور مرتب با مشترکان خود ارتباط برقرار کنید، اعتماد سازی کرده و وفاداری ایجاد کنید و در نتیجه محصولات یا خدمات بیشتری به فروش برسانید.

آیا می دانستید جایی که پیشنهاد پیگیری شما در سایت تان ظاهر می شود، می تواند تاثیر شگرفی بر تعداد مشترکین شما داشته باشد؟

برای تست این راهکار پیشنهاد پیگیری خود را در صفحه اول وبسایت خود و در برجسته ترین نقطه ممکن قرار دهید. گوشه سمت چپ قسمت بالایی صفحه اول، معمولا اولین نقطه ای است که چشم بازدید کنندگان به آن معطوف می شود. اگر پیشنهاد خود را در این قسمت قرار ندادید حداقل آن را جایی در قسمت بالای صفحه اول بگذارید تا قبل از اینکه بازدید کننده بخواهد به قسمت های پایینی اسکرول کند آن را ببیند.

فراموش نکنید که پیشنهاد پیگیری خود را در هر صفحه از سایت خود قرار دهید تا همیشه در مقابل چشم بازدیدکننده باشد. سعی کنید آن را در یک «آگهی شناور» قرار دهید (برای اطلاعات بیشتر راجع به آگهی شناور راهکار بعدی را بخوانید). انجام دادن  این کار فرصت های ثبت نام بیشتری را فراهم می کند و در نتیجه مشترکین بیشتری دریافت خواهید کرد. آزمایش کنید و ببینید.

راهکار سوم: با استفاده از آگهی شناور تاثیر تبلیغات خود را افزایش دهید.

مطمئنا همه شما با “پاپ آپ” ها آشنایی دارید: پنجره های تبلیغاتی که به یکباره هنگام بازدید از یک وبسایت ظاهر می شوند. “پاپ آپ” ها برای سالهای متمادی یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی اینترنتی بوده اند، هرچند به این دلیل که درصدی از کاربران از آنها خوششان نمی آید گوگل و سایر موتورهای جستجو یک برنامه برای بلاک کردن “پاپ آپ” ها طراحی کرده و استفاده می کنند. علی رغم اینکه کاربران باید اختیار داشته باشند که نمایش و یا عدم نمایش پاپ آپ ها را انتخاب کنند، این برنامه ها به صورت خودکار پاپ آپ ها را بلاک می کنند. البته این تا زمانی بود که ما با آگهی های شناور آشنا شدیم. آگهی هایی که عملکردی مانند پاپ آپ ها دارند ولی بلاک نمی شوند!

در واقع در اثر استفاده از آگهی شناور میزان فروش به طرز محسوسی بالا می رود! این آگهی ها بسیار پر اهمیت هستند زیرا اطلاعات مهمی چون پیشنهاد پیگیری یا یک محصول ویژه را در برابر چشم بازدید کننده هدف قرار می دهند.

برای تست این راهکار می توانید پیشنهاد پیگیری تان را در یک آگهی شناور بگذارید تا ببینید تعداد مشترکین سایتتان به چه میزان تغییر می کند. هنگامی که ما این کار را کردیم میزان مشترکین خبرنامه ما ۶۲ درصد افزایش یافت.

روش دیگر تست این راهکار این است که عکس و ویژگی های کلیدی یک محصول یا خدمت را در آگهی شناور قرار دهید و تعداد کلیک هایی که روی آن می شود را با زمانی که صرفا یک لینک در صفحه اصلی در رابطه با آن محصول یا خدمت گذاشتید مقایسه کنید.

راهکار چهارم: مزایای مختلف کارتان را در عنوان سربرگتان ذکر کنید.

عنوان قوی تاثیر زیادی بر میزان فروش دارد. عنوان معمولا اولین چیزی است که به چشم بازدیدکننده می خورد و باید طوری باشد که توجه او را جلب کند و او را ترغیب کند که صفحه فروش شما را بخواند. یک عنوان قوی باید به یک مشکل عمده که بازدیدکننده با آن مواجه است اشاره کند و همچنین یک ویژگی بارز محصول شما که آن مشکل را حل می کند ارائه دهد. با آوردن یک مثال این بحث را بیشتر باز می کنیم. برای مثال یکی از مشتریان ما که محصولش یک جعبه برای جمع کردن تکه های بازی لگو است عنوان زیر را برای سربرگ صفحه خود انتخاب کرده بود:

 جعبه لگو، یک ابزار فوق العاده برای جمع کردن تکه های لگو

مشکل این عنوان این است که محصول را معرفی می کند ولی نفعی که به همراه دارد را بیان نمی کند، در نتیجه بازدید کننده تمایلی به خواندن مابقی توضیحات نخواهد داشت. عنوان زیر را با عنوان قبلی مقایسه کنید:

بالاخره رازی که باعث شده ۵۰۰۰۰ کودک در سراسر جهان از جمع کردن تکه های اسباب بازی خود لذت ببرند را کشف کنید!

این عنوان یک مشکل عمده را بیان کرده و محصول مورد نظر را به عنوان راه حل پیشنهاد می دهد. در این مورد خاص، مشکل جمع نکردن تکه های اسباب بازی توسط کودکان است و راه حل استفاده از جعبه های جذاب برای جمع آوری تکه ها توسط خود کودکان است به طوری که به خاطر جعبه هایی که ارائه می شود کودکان از جمع کردن تکه های لوگو لذت ببرند.

راهکار پنجم: بدنه متن صفحه اصلی خود را قوی بنویسید.

در پاراگراف های ابتدایی از متن اصلی در صفحه خانگی خود به شرح کامل مشکل موجود بپردازید. با جزئیات مشکلی که در سربرگ خود به آن اشاره کرده اید، بسط دهید تا بازدیدکننده بداند که شما مشکل او را درک می کنید. تنها در این صورت است که به شما اطمینان می کند و باقی مانده متن را می خواند.
پس از شرح مشکل می توانید به معرفی محصول خود به عنوان راه حل بپردازید. دقیقا توضیح دهید که محصول یا خدمتی که شما ارائه می دهید چگونه می تواند از عهده حل مشکلی که بازدیدکننده با آن مواجه است بر آید. بدین ترتیب می توانید انتظار افزایش میزان فروش خود را داشته باشید.

راهکار ششم: میزان اعتماد مشتریان به سایتتان را افزایش دهید.

اعتماد سازی در حوزه تجارت الکترونیک یک امر پیچیده و بسیار پراهمیت است. مشتریان باید در سایت شما راحت باشند و بتوانند به سادگی به وبسایتتان اعتماد کنند. راه های مختلفی برای افزایش اعتماد بازدیدکنندگان وجود دارد، در این قسمت ما به دو مورد اشاره می کنیم. اگر تا کنون از این روش ها استفاده نکرده اید بهتر است هرچه سریعتر آن ها را امتحان کنید تا تاثیر آنها شما را شگفت زده کند.

روش اول استفاده از نظر مشتریان پیشین شماست، مشتریانی که قبلا از محصولات و یا خدمات وبسایت شما استفاده کرده اند و رضایت داشته اند. این نظرات مثبت باید با نام کاربری و ایمیل رسمی همان مشتریان راضی باشد. نکته ای که حائز اهمیت است این است که یک نظر جزئی که دقیقا راجع به ویژگی های محصول شما صحبت می کند و شرح می دهد که چگونه محصول شما مشکلی که با آن مواجه بودند را حل کرده است، به مراتب تاثیر گذارتر از یک  نظر کلی مانند “این محصول عالی است.” است.

روش دوم اضافه کردن یک سابقه کار و یا هر اطلاعاتی در رابطه با خودتان است که باعث می شود بازدیدکننده شما را برای حل مشکلش محق بداند و به شما و محصولی که ارائه می دهید اطمینان کرده و در نهایت از وبسایتتان خرید کند.

فراموش نکنید!

هریک از راهکار های فوق را باید به صورت جداگانه تست کنید. فقط در این صورت می توانید بهترین راهکار را انتخاب کنید. البته پس از اطمینان از عملکرد مثبت راهکارها و تاثیر آنها در افزایش میزان فروش می توانید به صورت ترکیبی نیز آنها را در وبسایتتان به کار ببرید.

راهکارهای بیشتر برای بهینه کردن وبسایتتان در موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل را می توانید در بخش مطالب سایت مطالعه کنید و بدین طریق وبسایت خود را به صدر نتایج جستجوی گوگل برسانید.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟بدون نظر
support
پشتبانی
09301964667
درخواست پشتیبانی
Please Wait
Please Wait